lunes, 16 de marzo de 2015

L'Aragonés en la University of Georgia

El zinco de marzo, Andreu Comas, miembro de la Colla de Fablans "O Corrinche", ba charrar de la lluenga aragonesa con es alumnos de filolochía de l'Unibersidat de Georgia (EE.UU.).

Ya ye el segundo año que el Profesor Timothy Gupton, espezialista en luengas iberoromanicas, combida el Corrinche á charrar con es suyos alumnos sobre l'istoria y la situazión autual de l'aragonés. Igual que l'año pasau, la cllase se ba fer per Skype, dende Barzelona ta Athens, Georgia.

Dimpués d'una chicorrona presentazión sobre la cheografía de l'aragonés y beluns d'es suyos probllemas autuals (la dialeutalizazión, la falta de conzienzia llinguistica, la espobllazión, etz.) se ba deixar un ratet pa que es alumnos fesen preguntas. Se ban mostrar espezialment sorprendius por a bergüenya que muitos d'es fabllans patrimonials tienen de la suya lluenga, y como l'amagan debán d'es esconoixius. Bale la pena remarcar que maguer que muitos aragoneses estan acostumbraus á ista situazión, dende difuera se gosa bier con sopresa y incomprensión. Se ba contrastar la penosa situazión autual de la luenga con la de l'edat meya, cuan era luenga de reis, de cultura y de l'administrazión, y se ba asenyalar el triballo d'esprestichio feito dende las escuelas como uno d'es culpablles prenzipals de la situazión autual. Es alumnos nortamericans tamién ban mostrar la suya sorpresa en saper que, maguer tener un gobierno propio, la soziedat aragonesa no ha estau capaz de normalizar la situazión d'una de las suyas lluengas propias. 

Dende el Corrinche querem dar las grazias ta el Profesor Gupton y es suyos alumnos per la suya imbitazión, y dizir cuanto mos ne fa, de goyo, que dende tan luen la chen s'interese per la nuestra lluenga. Esperem bier-mos más en el futuro!

Mapa repartiu entre es alumnos